הכשרה ללא עלות וחשיפה לאתרי התיירות בבאר שבע. אילוסטרציה: שאטרסטוק

המונה דופק, גם החיוך. הגידול בהיצע מוקדי התיירות בבאר־שבע הביא את העירייה לנקוט במספר מהלכים כדי לקדם את פני המבקרים ולהעניק להם שהות נעימה ומזמינה.

בימים אלו הולכת ונשלמת בניית מרכז הסברה לתיירים ברחוב סמילנסקי בעיר העתיקה, שייספק מידע על מפת התיירות בעיר, והשבוע החליטו העירייה והחברה הכלכלית באמצעות מינהלת העיר העתיקה והתיירות, על הכשרת נהגי ונהגות מוניות בנושא תיירות, כמי שמשמשים כשגרירים של העיר.

היוזמים של הפרויקט מעריכים כי המפגש הראשוני של התיירים הוא עם כלי התחבורה, ונהגי המוניות הם האמצעי שדרכו ניתן להעביר מסרים, הן בדרך של יחסי ציבור והן בהכרת מוקדי התיירות בעיר. בין מפת אתרי התיירות נמצאים העיר העתיקה, פארק נחל באר־שבע, מתחם הלונדע, אנדרטת חטיבת הנגב, ועוד שורה ארוכה של מוקדי תיירות.

"נהגי המוניות המסיעים תיירים ומבקרים רבים שפוקדים את העיר, הם שגרירים חשובים של באר־שבע, ולכן יש להציג בפניהם את ההיצע התיירותי בעיר, ביניהם את אתרי התיירות המגוונים ומוסדות התרבות והאמנות הקיימים בה", אומרים במינהלת העיר העתיקה.

ההכשרה של נהגי ונהגות המוניות כוללת הרצאה מפי מומחה בתחום התיירות לחוויות לקוח, חיים קארו, שהתקיימה במרכז הצעירים בעיר העתיקה ביום שני האחרון. ההכשרה היא ללא עלות ונערכעה על בסיס מקום פנוי.

מוניות בבאר־שבע. בונים על הנהגים. צילום: הרצל יוסף

"אם יוציאו איזה סטיקר למונית שיעיד על ההדרכה ויוכר על ידי התיירים, אז יכול להיות שיהיו נהגי מוניות שיילכו על זה", אומר השבוע נהג מונית איתו שוחחנו, "אבל בגדול מה שמעניין אותנו היום זה הפרנסה. אני לא רואה נהגי מוניות עומדים בתור לעבור את ההדרכה הזו אם לא ייצא להם מזה משהו קונקרטי".