יער להב. ימשוך מבקרים רבים. צילום: דורון הורביץ

פרויקט תיירותי שאפתני אמור להפוך את יער להב בנגב המזרחי לאתר עלייה לרגל לרוכבי אופניים. המועצה האזורית בני שמעון, קק"ל ומשרד התיירות, יזמו תוכנית רחבה, אשר תרשת את יער להב וסביבותיו במסלולי אופניים בדרגות שונות.

הפרויקט יכלול 100 ק"מ של שבילי 'סינגל' המיועדים לרוכבים בדרגות מיומנות בינונית עד גבוהה, ותוכנית לשביל אספלט היקפי ביער להב, שיישמש לרכיבה עבור אנשים עם מוגבלות, ילדים ורוכבים ברמת מתחילים.

בשנת 2013 הוגדר האזור כמיועד לפיתוח מסלולי רכיבה אתגריים והוא משתלב כחלק משביל ישראל לאופניים. הסינגל הראשון, 'סינגל אלון', נחנך עוד בשנת 2014 והוא כולל 13 ק"מ ומיועד לרוכבים ברמת רכיבה גבוהה. הסינגל השני, 'סינגל רימון' נחנך בשנת 2016 ומציע לרוכבים בדרגה גבוהה מסלול, שנמתח אף הוא לאורך של 13 ק"מ.

עד היום הושקעו בהכשרת השבילים ביערות להב וכרמים כשלושה מיליון שקלים וביצוע התוכנית צפוי להימשך על פני חמש השנים הקרובות עד לביצוע כלל הסינגלים בעלות מוערכת של כתשעה מיליון שקלים. בנוסף, יושקעו כשבעה מיליון שקלים נוספים בבניית שביל האספלט.

פארק יערות להב כולל את יער להב, יער כרמים ויער דבירה, והוא מהווה את האזור המיוער הרציף הגדול ביותר בישראל.

"פרויקט מסלולי האופניים ביער להב", אומר ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, "עתיד להביא לנגב הצפוני עשרות אלפי מבקרים, מרוכבי אופניים מקצועיים ועד משפחות שיוכלו ליהנות מרכיבה נעימה בטבע היפהפה של האזור. מסלולי הרכיבה ביער תוכננו בצורה כזו שרוכבים יוכלו לרכוב בדרכים שונות במשך יומיים־שלושה מבלי לחזור על אותו מסלול פעמיים".