תושבים מבאר־שבע הופתעו לקבל לבתיהם התראות על חיובי מים וביוב משנת 2011, כאשר איש מהם לא הבין מדוע בתאגיד המים והביוב העירוני 'מי־שבע' נזכרו לגבות חובות באיחור של שמונה שנים, שלקיומם כלל לא היו מודעים. תושבת שכונת נווה זאב סיפרה כי בהתראה שקיבלה לביתה היא התבקשה לפרוע חוב בסך מאות שקלים מ־30 למאי 2011.

תאגיד 'מי־שבע' | צילום: הרצל יוסף

"אין לי מושג על מה הם מדברים ואני גם לא מבינה למה עכשיו שלחו התראה בגין חוב מלפני שנים. כאחת שמקפידה לעמוד בתשלומים בזמן, לא נראה לי שצברתי חובות, בטח לא מהמועד הנקוב".

התראות נשלחו גם לתושבים משכונות אחרות שהתלוננו כי הם אינם מבינים במה מדובר. אחדים ציינו כי הם מקווים שלא מדובר ב'שיטת מצליח'. "מי שעירני ירים גבה ויברר במה מדובר, אבל לא לכולם יש כוח לבירוקרטיה, ויש כאלה שישלמו ישר אם לא מדובר בסכום גדול", ציינו.

מבירור ובדיקה שערכנו עולה כי מדובר בחיובים שגויים שנשלחו בטעות לתושבים.

בעקבות הפנייה לתאגיד המים והביוב 'מי־שבע' נמסר בתגובה: "עקב תקלה טכנית, לחלק מתושבי באר־שבע נשלחו (שבוע שעבר) בדואר התראות שגויות בגין חוב. התאגיד פעל באופן מיידי וביצע פעולות לעדכון ולהסברה באמצעים הבאים: דף הפייסבוק, אתר התאגיד, הודעה בנתב במוקד הטלפוני ושליחת מסרונים. תאגיד 'מי־שבע' פועל לתחקור הנושא ולהפקת לקחים במטרה להימנע מהישנות מקרים מסוג זה. אנו מיצרים על התקלה ועל אי הנעימות. התאגיד זמין לרשות התושבים בכלל ערוצי השירות, לצורך קבלת מידע נוסף בנושא זה".