מפגש נוסעים עם עובדי הרכבת. דרשו לקצר תורים. צילום: רכבת ישראל

מה הכי מפריע לנוסעים בתחנת הרכבת בבאר שבע? לפני מספר ימים התקיים מפגש בו השתתפו בכירים ברכבת ישראל, נוסעים קבועים ונציגי התחבורה הציבורית בעיר.

במהלך המפגש, הציגו נציגי הרכבת בפני הנוסעים נתונים עדכניים, תכניות פיתוח ושדרוג עתידיות וכן מהלכים שננקטים לשיפור השירות לנוסע, בפרט בתחנת באר שבע מרכז.

לאחר הצגת הנתונים, התקיים דיון פתוח בין נציגי הרכבת לבין נוסעים שנכחו במפגש, בו העלו הנוסעים סוגיות הקשורות לתחנה והרכבות העוברות בה כגון: הארכת שעות פעילות עמדת הרב-קו, הקטנת העומסים ביציאה מחניון הרכבת, קיצור התורים שנוצרים בכניסה לתחנה עקב הבידוק הביטחוני הקפדני ועוד.

נציגי הרכבת הבטיחו לבדוק את הטענות של הנוסעים. מנתונים שנמסרו מרכבת ישאל עולה, כי תחנת באר-שבע מרכז הינה תחנת קצה ומהתחנות הגדולות בארץ, במהלך 2018 עברו בתחנה כ-4 מיליון נוסעים.

יש לציין, כי כחלק ממהלך אסטרטגי לשיתוף הציבור והגברת השקיפות מול הנוסעים, מקיימת רכבת ישראל מפגשים עם נוסעי רכבת קבועים בתחנות נבחרות בארץ.

מרכבת ישראל נמסר: "המשאב החשוב ביותר של רכבת ישראל הוא נוסעיה, ואנו מודים למשתתפים במפגש על הזמן ותשומת הלב. כלל הסוגיות שהועלו במפגש ייבדקו ביסודיות, במטרה לשפרן, תחת האילוצים הקיימים בעת זו לרכבת, שעיקרם: כמות הרכבות, מסילות וזמן מסילה. אנו גאים על אמון נוסעי תחנת באר-שבע מרכז, ובכוונתינו להמשיך ולפעול בנחישות לשיפור מתמיד בשרות לנוסעים".