"20 דקות בתור", כתבה אחת הנוסעות. צילום: רותם מלול, בארכבת

נוסעי התחבורה הציבורית בישראל רגילים לעבור תלאות רבות - אוטובוסים שמאחרים או לא עוצרים בתחנה בגלל עומס, תחנות ללא צל או הגנה מהגשם, קווים מסורבלים ועוד ועוד. לנוסעי רכבת ישראל שעולים בתחנת רכבת צפון/האוניברסיטה בשבועות האחרונים הצטרף מכשול נוסף בדרך ליעד.

רבקה שירצקי, תושבת באר שבע, צילמה בשבוע שעבר שלוש תמונות שלא יאמנו כבניסה לתחנה וכך היא כתבה בפוסט בעמוד הפייסבוק של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "כך נראתה הבוקר תחנת רכבת באר שבע צפון. שעת הצילום היא 6:30. כבר שבועיים שזה המצב. אנשים מאחרים לעבודה, חיילים מאחרים לבסיסים ונענשים. העמידה בתור אורכת כ-20 דקות. בשמי ובשם כל הסובלים מהתופעה, החזירו את שתי עמדות הבידוק, לפחות בשעות העומס".

הפוסט המדובר. צילום מסך

אל התלונה של רבקה התווסף גם סרטון שעלה לעמוד הפייסבוק "בארכבת", עמוד שמשמש פלטפורמה לתיעוד, שיתוף ומעקב אחר ליקויים, תקלות וקשיים של נוסעי הרכבת, ומטרתו היא לקדם תחבורה יעילה ובטוחה ברכבת ישראל:

בדף הפייסבוק של ראש העירייה רוביק דנילוביץ' ענו לרבקה: "פנינו להנהלת הרכבת ולמשרד התחבורה והנושא יקבל מענה בקרוב מאוד!"

ואילו ברכבת ישראל ענו לפנייה של מיינט באר שבע: "רכבת ישראל ערבה לביטחון נוסעיה ומשקיעה בתחום זה מאות מליוני ש"ח בשנה. מטבע הדברים לא נפרט את שיטות האבטחה וסדרי הביטחון. אנו מבטיחים לעשות כל מאמץ לשרת את לקוחותינו, גם בבידוק הביטחוני".

בעמוד "בארכבת" סיפרו לנו היום ש"באופן פרדוקסלי, הדף שלנו מעודכן הרבה פעמים יותר מאפליקציית הרכבת, ונוסעים רבים סומכים עליו כדי לקבל  מידע עדכני יותר בזמן אמת". 

"בחודשים האחרונים", טוענים מנהלי העמוד, "במיוחד מאז פתיחת הקו החדש לירושלים, אנחנו מוצפים בעשרות ומאות הודעות יום יומיות, ומתויגים באינספור פוסטים שנוסעי הרכבת חושבים שרלוונטיים לעניין, כולל סיפורים אישיים וקורעי לב של נוסעים ונוסעות שאיחרו גם היום לעבודה, או שהרכבת הורידה אותם בתחנה אחרת, והם צריכים, שוב, ברגע האחרון למצוא פתרון לילדים שלהם".