מונית שירות. ייקח עוד זמן עד שנוכל להשתמש בהן. צילום: אדווה חולי

כשזה מגיע לתחבורה הציבורית בישראל, אנחנו כבר יודעים שעמידה בזמנים הוא מושג חמקמק. גם במקרה של המכרז להפעלת מוניות שירות בבאר שבע. בחודש יוני האחרון דיווחנו המשרד התחבורה עומד לפרסם מכרז להפעלת קווי שירות בעיר, אולם רק בזמן הקרוב הוא אכן יתפרסם, כך שיש עוד זמן עד שנזכה להשתמש בהן.

מדובר בדרישה לאורך שנים של העירייה להפעיל מוניות שירות כחלק מהתפתחותה של העיר ובהתאם לכך גם כמות משתמשי התחבורה הציבורית בתוך העיר נמצאת במגמת עלייה. סגן וממלא מקום ראש העירייה, טל אל-על, המחזיק בתיק ההנדסה, מלווה את הנושא מזה שנים, וסוף סוף רואה אור בקצה המנהרה.

"שמח שמאבקנו העיקש לאורך שנים ארוכות מגיע בתקווה לסיומו. עמדתי היתה לאורך כל השנים הללו כי יש הכרח אמיתי במתן עדיפות ברורה לתחבורה הציבורית וכי המשך שגשוג ופיתוח העיר באר שבע תלויים רבות בכך שמערכת התחבורה הציבורית שלנו תהיה יעילה, נגישה ובדגש גם מגוונת".

מעקב מיינט באר שבע:
האם מוניות שירות בבאר שבע יצילו את העיר מהעומס בכבישים?
התכנית להפעלת מוניות שירות בבאר שבע עלתה שלב
עכשיו זה רשמי: בקרוב יחזרו מוניות השירות לבאר שבע

לדעתו של אל על, "הוספת רובד נוסף ברשת התחבורה הציבורית שלנו בדמות מוניות שירות, יחד עם שירותי האוטובוסים והמוניות הרגילות עושה בדיוק את זה".

אל על מבקש לציין כי "רובד נוסף שמאוד חסר לנו הוא הרכבת הקלה, ועל כך כידוע אנו עמלים במלוא הכוח בהובלתו של ראש העירייה, רוביק דנילוביץ'. קיומם של ארבעה אמצעי התחבורה הציבורית הללו קריטיים בחיזוק באר שבע כעיר מטרופולין" אומר אל על.

כזכור, בחודש פברואר השנה התקיים דיון בין ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' וצוותו עם נציגי משרד התחבורה בירושלים להכנסת פעילות של מוניות שירות. נציגי העירייה ביקשו להפעיל שישה קווים חדשים בתוך העיר ועוד שלושה קווים בינעירוניים שיחברו לבאר שבע את ישובי הלוויין עומר, מיתר ולהבים.

באותה פגישה ביקשו נציגי העירייה גם תוספת שירות לקווי התחבורה הציבורית באזורים נוספים ברחבי העיר, אליהם כיום לא מגיעה תחבורה ציבורית כלל.