כמעט אותה התאונה, שבוע אחרי שבוע. מצלמות האבטחה הפזורות בעיר קולטות ומתעדות גם לא מעט מקרים של תאונות בצמתים ובכבישים. בצומת הרחובות יהודה הלוי בין שכונה ד' לשכונה ו' תועדו שתי תאונות, כמעט זהות, בהפרש של שבוע בלבד.

התאונה הראשונה בצומת. צילום באדיבות 'אור ירוק'

התאונה השנייה. פגע וברח. צילום באדיבות 'אור ירוק'

התאונה הראשונה התרחשה לפני כעשרה ימים. בסרטון מצלמות האבטחה ניתן לראות שתי מכוניות שעומדות ומחכות לרמזור שיתחלף. כשאחת מהן נכנסה לצומת, הגיע משמאל רכב, שככל הנראה נסע באור אדום, והתנגש בעוצמה במכונית שהתחילה את הנסיעה.

כשבוע לאחר מכן, בשבת האחרונה (03.11) תועדה תאונה דומה - שתי מכוניות, שלא ברור מי מהן נסעה באור אדום, נכנסו לצומת מאותם הכיוונים כמו בתאונה הקודמת. ההתנגשות בתוך תחומי הצומת נמנעה, אולם אחת המכוניות סטתה לכיוון הנגדי, שם התנגשה ברכב שעמד באור אדום ואז נמלטה.

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס, בצומת הרחובות יהודה הלוי ודוד המלך בבאר שבע ארעו מאז שנת 2003 ועד ספטמבר 2018, 17 תאונות דרכים עם נפגעים בהן נפגעו 33 בני אדם, מהם אדם אחד נפצע באורח קשה. נציין כי מדובר בתאונות שאירעו בתוך הצומת בלבד ובכאלה בהן היו נפגעים (כלומר הנתונים לא כוללים תאונות עם נזק לרכוש בלבד).

צפו בתיעוד שתי התאונות:

לרגל שבוע הבטיחות בדרכים ביצעו בעמותת 'אור ירוק' בדיקה החושפת את רשימת הערים האדומות והמסוכנות. במסגרת ניתוח הנתונים נבדק מספר הנפגעים בתאונות דרכים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל, על בסיס נתוני הלמ"ס, בהשוואה לכל אלף תושבים. ניתוח הנתונים בוצע על פני חמש שנים (משנת 2014 ועד ספטמבר 2018), כדי לבדוק מגמות על פני שנים.

ניתוח הנתונים מראה כי באר שבע היא העיר הרביעית במסוכנות בארץ להיפגעות בתאונות דרכים, עם 2.65 בני אדם שנפגעים בשנה בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. 2,723 בני אדם נפגעו בעיר בחמש השנים האחרונות, 544 בני אדם בממוצע בשנה.

מתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר, נפגעו בבאר שבע 361 בני אדם בתאונות דרכים, שלושה מהם נהרגו ו-28 נפצעו באורח קשה.

טבלת הערים המלאה:

שם  הרשות

סה"כ  אוכלוסייה בסוף השנה (אלפים)

נפגעים 2014-2018

נפגעים ממוצע לשנה

נפגעים ל-1,000 תושבים

תל אביב –יפו

438.8

8120

1624

3.70

חדרה

91.7

1341

268.2

2.92

חיפה

279.6

3789

757.8

2.71

באר שבע

205.8

2723

544.6

2.65

בת ים

128.9

1468

293.6

2.28

קריית אתא

56.6

624

124.8

2.20

חולון

190.8

2024

404.8

2.12

פתח תקווה

236.2

2500

500

2.12

נהרייה

54.9

565

113

2.06

אשקלון

134.5

1372

274.4

2.04

רמת גן

153.7

1546

309.2

2.01

אשדוד

221.6

2127

425.4

1.92

נתניה

210.8

1889

377.8

1.79

כפר סבא

99.0

827

165.4

1.67

אילת

50.1

414

82.8

1.65

רחובות

135.7

1084

216.8

1.60

נצרת

75.9

594

118.8

1.57

הרצלייה

93.1

728

145.6

1.56

ירושלים

882.7

6559

1311.8

1.49

רעננה

71.7

519

103.8

1.45

ראשון לציון

247.3

1657

331.4

1.34

קריית גת

52.6

350

70

1.33

אום אל-פחם

53.3

349

69.8

1.31

גבעתיים

58.5

343

68.6

1.17

לוד

73.6

407

81.4

1.11

בני ברק

189.0

1021

204.2

1.08

רמלה

75.0

400

80

1.07

הוד השרון

58.9

296

59.2

1..01

מודיעין-מכבים-רעות*

90.0

411

82.2

0.91

בית שמש

109.8

270

54

0.49

ביתר עילית

51.6

98

19.6

0.38

רהט

64.5

109

21.8

0.34

מודיעין עילית

66.8

78

15.6

0.23

בתגובה לנתונים אמר מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' ארז קיטה: "כמעט כל הרוג שני בתאונת דרכים נהרג בתחום העירוני והנתונים הקשים הללו מחייבים שילוב כוחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושל הרשויות המקומיות. הרחובות האדומים מרובי התאונות בערים ידועים ומוכרים ולכן כל ראש עיר ורשות חייב להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות בקדנציה הנוכחית ולפעול להפיכת הרחובות הללו לבטוחים".