הכניסה לבסיס נבטים. צילום: הרצל יוסף

 סוגיית הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים לא יורדת מסדר היום. אנשי הציבור בנגב מעלים הילוך ונאבקים שמיקומו יהיה בנגב ולא בצפון כפי שמציעים.

לנציגים הנוגעים בדבר הייתה הזדמנות להביע היום את דעתם בפאנל שהתקיים בתל אביב, אותו מוביל מטה המאבק למען נמל תעופה בנבטים, טל אל על. 

בין המשתתפים: ראש עיריית דימונה ויו"ר לפיתוח הנגב, בני ביטון, סגן וממלא מקום ראש עיריית באר-שבע, טל אל על, המכהן כיו"ר מועצת הנגב וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר.

הפנאל עסק בסוגיה תוך התייחסות לנקודות מהותיות בדיון ארוך השנים. לדעת נציגי הנגב, להקמת שדה התעופה בנבטים יתרונות משמעותיים על פני החלופות האחרות – בנבטים קיים שדה תעופה אזרחי מאושר עם מסלול המאפשר טיסות בטווחים טרנס אטלנטיים, זמין וניתן להפעילה מיידית.

בחלופת שדה התעופה במרחב רמת דוד, ארגוני סביבה מתריעים מפני פגיעה קשה באיזון האקולוגי לצד מרחב תכנוני מוגבל מאוד ביחס למרחב הנגב.

טל אל על בהפגנה למען שדה תעופה בנבטים | צילום: יח"צ

טל אל על, ציין, כי "חלפו 20 שנה מההחלטה הראשונה להקים את השדה ויעברו עוד 20 שנה אם ההתנהלות תמשיך להיות בדרך זו". אל על הוסיף והדגיש כי, "אותם פקידים שהיו מעורבים בסאגת שדה דב, ממשיכים להוליך שולל את ממשלת ישראל, שפועלת הפוך כאשר היא קודם כל מקבלת החלטה ומפנה תקציבים ורק לאחר מכן היא בודקת את החלטתה. בדרך זו אולי הנגב ומדינת ישראל לא ירוויחו, אבל מי שלצערי יסבול הכי הרבה מהמהלך העקום הזה הם תושבי מרכז הארץ שנתב"ג יגדל על אפם ועל חמתם".

קראו גם >>>

לא נתנו לשרב לעצור אותם: עשרות הפגינו בעד הקמת שדה תעופה בנבטים

2 מיליון לטובת המאבק: "זו תקופה קריטית לקידום שדה תעופה בנבטים"