כיתה ריקה | צילום: מוטי קמחי

פיקוד העורף הודיע הערב כי מוסדות החינוך לא ייפתחו גם מחר (חמישי) בכל היישובים הנמצאים בטווח של 40 ק"מ מגדר המערכת עם רצועת עזה. כלומר לא יתקיימו הלימודים בבאר שבע, אופקים, נתיבות, רהט, עומר, מיתר, להבים והמועצות האזוריות אשכול, בני שמעון, מרחבים ושדות נגב.

בתוך כך הודיע היום משרד החינוך על שורה של פעולות ומענים חינוכיים לכ-309 אלף התלמידים בדרום אינם לומדים, בהם כ- 22 אלף תלמידי עוטף עזה. בין היתר יוצעו שירותים מקוונים לתלמידים, קו להורים (1800-811-211) ומענה לחינוך המיוחד, אשר יכלול הסעות את בתי הספר והגנים, שם ימתינו להם 200 אנשי צוות. כמו כן גויסו 1,334 מתנדבים מגופי החברה האזרחית. הם יפעילו ילדים במרחבים המוגנים, יקיימו פעילות בלתי פורמלית במקלטים ובקרב ילדי החינוך המיוחד.

במקביל לכל אלה, בוטלו כ- 600 טיולים שאמורים היו להתקיים בטווח של 0-40 ק"מ. "חדר המצב בדרום ממשיך לפעול ועומד בקשר רציף עם כל הגורמים הרלוונטיים", נמסר ממשרד החינוך, "ובכלל זה פיקוד העורף, כדי לתת את המענים הנדרשים למערכת".

השירותים המקוונים שיוצעו לתלמידים החל ממחר:

שיעורים סינכרוניים  - יחלו לפעול החל מהשעה 10:00, ויונגשו דרך פורטל תלמידים. השיעורים יכללו מגוון רחב של תכנים ללמידה והעשרה בליווי מנחה מומחה, והם יונגשו באופן מותאם לקבוצות גיל שונות: יסודי וחטיבות ביניים ועליונות. קישור ללימודים הסינכרוניים –

https://students.education.gov.il/studies-general-info/academy/academy-live

להלן קישור ללמידה אסינכרונית (זמינה למורים לבחירת תוכן לפי תחום דעת ושכבת גיל)

https://pop.education.gov.il/sherutey-tiksuv-bachinuch/lemida-heroom/

סביבות דיגיטליות (כגון: אופק, גלים, גינגי, עשר אצבעות ועוד) לכל ומורי ישראל לשימוש מלא ללא כל הגבלות רישוי.

שיעורים פרטיים לתלמידי כיתות ז' עד יב' ב- 4 תחומי דעת: אנגלית, מתמטיקה, שפה ועברית לדוברי ערבית. על רקע המצב הנתון, השירות יהא פתוח החל מהשעה 11:00, בשונה מימי השגרה, בהם השירות פועל לאחר שעות הלימודים. לשם מתן השירות  תוגבר מספר המורים והשעות. http://homework.lnet.org.il/

חדרי זום באמצעות אפליקציה, שמחברת בין המורים לתלמידים בכיתה או בגן (יצירת קשר ווירטואלי מהבית). האפליקציה מאפשרת לשמור קשר על התלמידים ולהפעיל אותם. ההפעלה וולונטרית. להלן סרטון הסברה קליל בנושא חדרי זום:

 https://youtu.be/ksaSN46YPiQ