צילום: איי פי 137 איש נפגעו בחמש השנים האחרונות בתאונות דרכים שאירעו במזג אוויר גשום בבאר שבע. רק בחמש ערים, מבין 71 הערים הגדולות בישראל, היה מספר הנפגעים בימים גשומים רב יותר, וזאת אף על פי שמדובר בעיר שחונה יחסית. כך מדווחת עמותת אור ירוק על סמך ניתוח נתוני הלמ"ס.

לעומת זאת, בדימונה, אופקים, אילת ורהט כמעט ולא נרשמו נפגעים במזג אוויר גשום בתקופה זו. בדימונה נפגע אדם אחד בלבד, באופקים שניים, באילת גם כן שניים וברהט חמישה.

בכל רחבי ישראל נפגעו כ-9,200 בני אדם בתאונות דרכים במזג אוויר גשום במהלך חמש השנים האחרונות, מהם 118 הרוגים. זאת למרות ימי הגשם המועטים בישראל.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק הסביר כי "בחורף, כאשר יורדים גשמים והכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה, וקיימת סכנת החלקה. לכן, תקינות הצמיג, שחשובה מאוד בכל ימות השנה, חשובה שבעתיים בתקופת החורף. כמו כן, בזמן גשם, הראות
לקויה ורפידות הבלמים רטובות, ובמקרה של בלימת חירום מרחק העצירה גדל. הדבר מחייב נהיגה איטית יותר ושמירה על מרחק גדול יותר מהרכב הנוסע מלפנים".

40 אחוז מהנפגעים בתאונות דרכים במזג אוויר גשום נפגעו ב-71 הערים המרכזיות בישראל - כ-3,800. יתר על כן, כ-55 אחוז מהם נפגעו בשבע ערים בלבד: ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, פתח תקוה, חדרה, באר שבע וחולון.

"השפעת הראות הלקויה במזג אויר חורפי (גשם או ערפל) אינה חלה רק על האופן בו הנהג רואה את הכביש, אלא גם על האופן בו נהגים אחרים רואים את הרכב שלו. לכן, חשוב להדליק אורות גם ביום, מה גם שהחוק מחייב זאת בתקופת החורף. בנוסף, רצוי להימנע מעקיפות מסוכנות", טען אבואב.

עוד נמצא כי מתוך 118 ההרוגים בתאונות דרכים במזג אויר גשום בישראל, 29 נהרגו ב-71 הערים שנבדקו. כמו כן, רוב הנפגעים בערים היונהגים - כ-1,670, אחריהם 1,375 נוסעים ברכב, 522 הולכי רגל ו-225 רוכבי דו גלגלי.

"יש הנוטים לחשוב כי ברכב חדש אין צורך לבדוק את המערכות הבטיחותיות לקראת החורף. זוהי טעות. הזנחה של מערכות בטיחותיות, גם במכוניות חדשות ביותר, הופכת אותן למסוכנות בפוטנציה. מחקרים רבים הוכיחו כי לתקינות הרכב ומצבו הבטיחותי חלק משמעותי בגרימת, הימנעות ושרידות בתאונות הדרכים בכלל ותאונות דרכים בחורף בפרט", סיכם אבואב