נבחרת הרובוטיקה של בית הספר הרב תחומי זינמן מקבוצת עמל בדימונה, אשר זכתה בפרס עולמי על תרומה בקהילה והפצת מדע וטכנולוגיה במסגרת תחרות ה- FRC של ארגון First, אינה מסתפקת רק בבניית רובוט, אלא מעורבת מעשית בפעילות בקהילה המקומית.

חברי נבחרת הרובוטיקה של תיכון זימנן בדימונה. "רצינו לשנות את המצב הקיים". צילום: יח"צ

חברי הנבחרת, המונה 39 תלמידים מכיתות י'-י"ב, מתנדבים בבית הספר צבר בדימונה, בו לומדים תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

במסגרת התנדבותם הבחינו חברי נבחרת הרובוטיקה כי גן השעשועים בבית הספר הינו גן שעשועים רגיל שאינו מונגש לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

בבית הספר צבר לומדים 55 תלמידים, אשר עשרה מהם רתוקים לכיסא גלגלים ואין באפשרותם ליהנות מהמשחקים בגן השעשועים מאחר והוא אינו מותאם לצורכיהם. בנוסף לכך, עבור רבים מתלמידי בית הספר כל אותם מתקנים אינם מתאימים.

"הבנו כי אנחנו לא מוכנים לעמוד מנגד", ציינו חברי נבחרת הרובוטיקה, "וכי אנחנו רוצים לשנות את המצב הקיים". תחילה הם תיכננו, ביחד עם המהנדסים המלווים אותם בפרויקט הרובוטיקה, גן שעשועים מונגש.

לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות להוציא אל הפועל את יוזמתם והליכי ביורוקרטיה מסובכים, הם הגיעו למסקנה כי האפשרות היחידה שגן השעשועים אותו הם תכננו להקים יקרום עור וגידים היא רכישת מתקנים מונגשים שאושרו על ידי הגורמים המקצועיים.

מתקן נדנדה המותאם לכיסאות גלגלים. צילום מתוך עמוד גיוס הכספים

"כבר שלוש שנים שאנו מתנדבים בבית הספר לילדים בעלי צרכים מיוחדים בדימונה", מספרת זיו יצחק, תלמידת כיתה י"ב וקפטנית נבחרת הרובוטיקה, "ולאחר שהבנו שלא נוכל לייצר בעצמנו את המתקנים המותאמים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, לא קפאנו על השמרים והחלטנו להתחיל בגיוס המונים שיאפשר את בניית הגן המותאם בבית הספר".

"לאחר 45 ימים של גיוס המונים דרך האתר giveback הצלחנו לגייס 100 אלף שקל למטרה הזו, וכעת הגן המותאם נמצא בשלב ההקמה והבנייה בבית הספר".

העבודות להתקנת מתקני השעשועים המונגשים החלה השבוע. צילום: יח"צ

בשלב זה מדובר בשני מתקנים מונגשים, נדנדה לכיסא גלגלים ונדנדה לילדים בעלי צרכים מיוחדים.